...

Atçılık - Binicilik Uygulama ve Araştırma Merkezi

Inovation of Education in Hippotherapy - Increasing Competences of Tutors

Proje Özeti:

Batı uygarlığı, yaşayan dünyayı steril, yapay ekranların ortamından kovduğu için sağlık ve esenlik açısından zarar gördüğünü şimdiden kanıtlıyor. Orijinal doğaya geri dönmek mümkün değildir çünkü o artık mevcut değildir. Ancak canlı varlıklarla olası bir ilişki ve duygusal geri dönüş var. Örneğin, atlar gerçek ve yeri doldurulamaz özgünlükleri nedeniyle yaşam konforunu artırabilir. İnsanlar hala hayvanlarla kurulan ilişkilerin yardımcı olduğunun farkındadır; bunu desteklemek gerekir; Atlarla Kolaylaştırılmış Terapi (EFT, resmi adıyla Hipoterapi) bunlardan biridir ve kesinlikle en ihmal edilebilir olanı değildir.

EFT, Hayvan Destekli Terapilerin bir parçasıdır. Özel ihtiyaçları olan insanlar için bir at ile çalışmanın uzun vadeli bir yolunu temsil eder. Doğru uygulama uzmanlar tarafından yapılmalıdır; aksi takdirde, meslekten olmayan bir kişi tarafından gerçekleştirilen bir EFT tedavi seansı, danışanın sağlığındaki patoloji modellerini tetikleyebilir. Uzmanların eğitimi, katılımcı kuruluşların yetkinliği dahilindedir. Eğitmenlerin bilgi ve becerileri, yenilikçi EFT yöntemlerinin proje kapsamında başarıyla uygulanabilmesi için derinleştirilmiştir. Modern öğrenme ortamı sayesinde öğrenme süreci daha basittir. Alanda bir bütün olarak daha yüksek kaliteli eğitim geliştirilmektedir. Bu sonuç, özel ihtiyaçları olan bireyler için daha iyi son kullanıcı hizmetleri sağlayan kuruluşların uygulamalarına da yansımıştır.

Proje, EFT eğitmenlerinin mesleki potansiyelini artırmayı ve yenilikçi EFT yöntemlerini başarıyla uygulamak için gereken yeni bilgi ve becerileri paylaşmayı ve edinmeyi amaçlamıştır. Böylece bu yöntemin kalitesinin ve etkinliğinin sürekli iyileştirilmesi sağlanmıştır. Bu amaca, faaliyetleri proje süresini çok aşan bilgi temelli bir topluluk oluşturarak uzun vadeli sürdürülebilir bir işbirliği ve deneyim alışverişi kurarak ulaşılmıştır. Bu yeni edinilen bilgi ve beceriler, AB çapında geniş bir profesyonel topluluğa erişilebilirliği olan yenilikçi eğitim programlarına uygulanmıştır. Hedef grup, ortak kuruluşlardan EFT kurslarının mevcut ve gelecekteki eğitmenleriydi. Projeye 24 EFT eğitmeni dahil olmak üzere üç kuruluş katılmıştır.

Ortak kuruluşlar, AB içindeki farklı binicilik geleneklerini, bir terapi yaklaşımı veya özel ihtiyaçları olan kişilere yönelik bir hizmet olarak çeşitli EFT statülerini temsil etmiştir. Ortakların ülkelerindeki farklı sağlık ve sosyal hizmet kavramlarına bağlıydı. Profesyonel bilginin uluslararası paylaşımı sırasında karşılaşılan bir sorun da tutarsız terminolojiydi. Bu proje bu engelin aşılmasına önemli ölçüde katkıda bulundu; katılımcılar HETI terminolojisini (Horse in Education and Therapy International) uygulamayı kabul ettiler. Her bir ortak farklı geleneklerden, sağlık ve sosyal hizmet sistemlerinden ve binicilik kültüründen geldiği için birlikte çalışmak karşılıklı ilham ve zenginleşme için geniş bir alan yaratmıştır. Proje, daha sonra kendi ülkelerine aktarılmak üzere mesleki yeterliliklerin genişletilmesine ve geliştirilmesine olanak sağlamak için konuya farklı bir bakış açısı kazanma fırsatı sağlamıştır. Bu sonuç, farklı at binme kültürüne sahip ülkelerdeki deneyim ve iyi uygulama paylaşımına, çeşitli danışanlar için diğer EFT yöntemsel rehberliğine dayanmaktadır. Hedefe, ortakların kuruluşlarındaki EFT eğitmenleri için dört çalıştay yoluyla ulaşılmıştır.

Üç çalıştayın gerçekleştirilmesi, eksiksiz bilgi edinme garantisi ve deneyim paylaşımı olasılığı ile belirli öğrenme alanlarına odaklanan toplantılar şeklinde oldu. Programın bir parçası her zaman ev sahibi tarafından düzenlenen çeşitli atölye çalışmaları ve konferanslardı. Ortak kuruluşlardan öğretim görevlileri katılmıştır. Program, ev sahibi ülkedeki geleneksel EFT konseptine dayanan en iyi uygulama örneklerini içeren teorik ve pratik bölümlerden oluşuyordu. Tüm faaliyetler daha sonraki ödevlere, EFT metodolojisinin içeriğine ve e-öğrenme kursuna odaklanmak üzere değerlendirilmiştir. Bu, eğitmenlerin uygulamalarında yenilikçi EFT yöntemlerini uygulamalarını sağladı. Dördüncü toplantı, proje sonuçlarının - “EFT metodolojisinin tanıtılması” ve e-öğrenme kursunun - birlikte oluşturulmasına ayrılmıştır.

Proje web sayfası:

https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2018-1-CZ01-KA204-048149